“Kom je koekjes bakken?”

Koekjes bakken, dat vond ik een legitieme reden om de trein te pakken. Het was een zaterdagmiddag en meer dan mijn ontbijt van die dag had ik niet gepland. Ik was me ontzettend aan het vervelen en zei dat tegen het meisje waar ik sinds een paar weken intensief contact had. Verveling op een zaterdagmiddag, dat kon niet de bedoeling zijn. “Kom je koekjes bij me bakken?” vroeg ze.

“Zij viel niet op mannen

Ik kende haar een paar weken, we zaten bij elkaar op school en hadden enigszins bij toeval contact gekregen. Ik moest iets printen, zij was benieuwd, ik liet het zien en zonder dat we het doorhadden zaten we twee uur later nog steeds in de gang van school te praten. Het was een tijdschrift dat ik moest printen, over seks, drugs en drank – Liquor, Sex and Drugs (LSD). Vanzelfsprekend ging het gesprek daar na een tijdje over en werd duidelijk dat zij niet op mannen viel.

Maar ondanks de wetenschap dat ik tijdens het what’sapp contact te maken had met een meisje dat overduidelijk geïnteresseerd was in borsten en vagina’s in plaats van borstspieren (-haar) en piemels zocht ik er niks achter. Het was gezellig, ik kon met haar lachen en ze voelde veilloos aan hoe ik me voelde. (En dat via de telefoon, kun je nagaan!) We hadden elkaar na het twee uur durende gesprek niet meer gezien, dus haar voorstel verraste me wel een beetje.

“Koekjes bakken, dat gingen we doen

Ze zou me op komen halen bij het station maar was als gewoonlijk, zo bleek later, te laat. Haar te laat zijn resulteerde erin dat ik verdwaalde en we elkaar pas na een paar keer bellen hadden gevonden. Zonder dat ik wist waarvoor voelde ik me zenuwachtig. Ik kwam niet goed uit mijn woorden, terwijl ik normaal gesproken juist veel te veel ga praten als ik zenuwachtig ben. Mijn naïviteit die eens in de zoveel tijd doorslaggevend is voor het ondernemen van bepaalde acties voerde die dag de boventoon. Koekjes bakken, dat gingen we doen.

Alleen de vorm van de koekjes komt in de buurt van de avond...

Alleen de vorm van de koekjes komt in de buurt van de avond…

Bij haar thuis was het een grote ontplofte bende. Kleren, sigaretten peuken, vieze vaat, lege bierflesjes, schilderspullen en ontelbaar veel boeken. Allebei leken we het motief van mijn aanwezigheid te zijn vergeten, er is geen suiker, boter of bloem aangeraakt om tot koekjesdeeg te komen. Wel stond er bier koud en werd de ene na de andere sigaret aangestoken. Waar we het allemaal over hadden? Over genoeg om pas op de klok te kijken toen het al ruim etenstijd was. “Moet jij niet wat eten?” vroeg ze.

“Ik had geen idee

Tja, en toen moest ik kiezen voor pizza op de bank met haar of terug naar huis om met mijn huisgenoten de beloofde spelletjesavond te volbrengen. We zijn samen naar de supermarkt gelopen voor de pizza’s – en extra bier. Terug bij haar thuis voelde ik me nog steeds zenuwachtig, en ik kwam er maar niet achter waar dat door kwam. De pizza’s zaten in de oven, de biertjes open en wij zaten allebei in kleermakerszit tegenover elkaar op de bank. Ik hield me op afstand, zei ze later tegen mij. Ik had geen idee dat er een reden was om dichter bij elkaar te gaan zitten…

Doe het niet, neem geen pizza met spinazie!

Doe het niet, neem geen pizza met spinazie!

Een tip: neem nooit een pizza met spinazie. Als je alleen bent kan het natuurlijk wel, check gewoon voordat je de deur uit gaat of je geen groene restanten tussen je tanden hebt zitten. Maar als je met iemand bent én zenuwachtig bent: doe het niet!

Nadat we allebei de laatste hap van onze pizza hadden genomen was het tijd om de serieuze gesprekken te doorbreken met de populaire carnaval hitjes tijdens een aflevering van De Wereld Draait Door. Lamme Frans met Alles in Een, Johnny Purple met Een geit in ‘t Café en de klassieker: Bloemetjesgordijn van Wim Kersten en De Viltjes. Al tijdens Alles in Een trok ze mij naar zich toe…

Om in de stemming te komen:

De eerste zoen, op een van de foutste carnaval liedjes! Nog maar vaag hoorden we vervolgens Bloemetjesgordijn op de achtergrond. Het was niet mijn eerste zoen met een meisje, ik wil niet weten hoe het was geweest als ook dat nieuw was. Haar handen onder mijn shirt en haar ademhaling in mijn oor, dat zorgde ervoor dat de adrenaline door mijn aderen stroomde.

We stuntelden al zoenend richting haar bed, dat een paar meter verderop stond. Als in een film lieten we een spoor van kledingstukken achter ons en voor ik het wist had ik een halfnaakt vrouwenlichaam tegen mijn halfnaakte lijf aan. Haar huid was zacht, haar lijf was zacht, ze rook zoet… We kronkelden over het bed, speelden het spelletje en veroverden elkaar iedere seconde. Het was voor het eerst aan mij om iemand anders bh uit te trekken, te onthullen wat verstopt was onder kleding.

“Haar lijf lag lekker

Die nacht bracht ik door met haar, niet met ‘een meisje’. Ik had seks met haar, niet met ‘een meisje’. Het spelletje was vergelijkbaar met het spel dat ik eerder met mannen gespeeld had. De zenuwen waren vergelijkbaar met de zenuwen die ik eerder gevoeld had. Ik heb me niet geremd gevoeld. Haar lijf lag lekker, ze was warm en zodra de opwinding afnam werd ze rustig en nestelde ze haar hoofd in mijn nek.

Nu, bijna een jaar later, zit ik tegenover haar. Zij met haar vieze energiedrank en pillen om het energieniveau dat door de caffeïne wordt veroorzaakt te temperen. Driftig zit ze te typen, terwijl ik af en toe voorlees wat ik geschreven heb. Inmiddels hebben we het afgeleerd om elkaar de kleren van het lijf te rukken en wordt de afstand tussen ons bewaard, wat ruimte biedt om als vriendinnen dichter naar elkaar toe te groeien. En, misschien dat er nog een dag komt dat ik haar vraag of ze bij mij koekjes komt bakken. Dan zet ik de suiker, boter en bloem vast klaar!

Laat weten wat je ervan vindt!

